Kell-e a weboldalt optimalizálni, hogy felkerüljünk a találati lista élére?
Mint tudjuk, a termékek nevére a keresőben kialakuló rangsor bizonyos mértékig kívülről befolyásolható. Az ezzel foglalkozó online marketing ágazat, a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából érdekes tapasztalatokhoz jutunk, ha megvizsgáljuk, hogy a Google találati lista élén a laptop akku kulcsszóra milyen weboldalak szerepelnek. Tanulmányozhatjuk azt is, milyen mértékű ezek optimalizáltsága.
Elsősorban arra szeretnék kitérni, hogy bár van a böngészőnek inkognitó üzemmódja, az csak csekély mértékben befolyásolja az intelligens kereső találati listáját. Az inkognitó mód vagy privát ablak csak a speciális, személyes beállításokat és a személyre szóló reklámokat kerüli meg (ha egyáltalán), a földrajzi keresés ugyanúgy érvényben marad.
Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy ha például egy ukrán IP-címről rákeresve a dell laptop akku kulcsszóra inkognitó módban, akkor vélt rejtőzködésünk ellenére az első helyen egy ukrán webáruházak reklámkínálatai szerepelnek. Aktuális árak tekintetében is juthatunk információkhoz…
A magyar nyelvű akku-találati lista
Érdekes megfigyelni, hogy a Google számára az utóbbi időben a helymeghatározás lett a reklámok megjelenítésének elsődleges szempontja. Lokális eredménylistát kap mindenki, globális keresés nem is létezik. A találati lista nyelvi összetételének megválasztásakor pedig nem a keresőkifejezés nyelvét, hanem az operációs rendszer és az adott böngészőnyelvi beállításait veszi alapul. Meg kell jegyezni, hogy mint az utóbbi időben sok mindenben, ebben sem eléggé következetesek az algoritmusok, találkozhatunk eltérő megoldásokkal is.